Fællessang

Fællessang er ikke bare sundt for kroppen - det er også balsam for sjælen. Det er nemlig videnskabeligt bevist, at det er kropumuligt at være sur, mens man synger. Vi gør vores til at fremme fællessangen og dyrke vores kæmpestore sangskat. Kom og vær med - så er du godt i sang!

Aftensang i Trekroner Kirke

Cirke en gang om måneden kan du komme til aftensang i Trekroner Kirke. Vores organister har valgt et par sange med samme tema - dem siger de lidt om. Men så er valget frit, og man kan ønske fra Højskolesangbogen. det varer en times tid, og vi slutter med en kop kaffe.

Morgensang i kirkerne

I sommerferien synger vi morgensang hver onsdag morgen - på skift i Trekroner og Himmelev Kirke. Præsten har betsemt et tema og valgt et par sange - men du kan også selv komme på banen med dine egne ønsker fra højskolesangbogen. Vi slutter med en kop kaffe.

En aften med salmedigteren

Et par gange om året inviterer vi én af tidens store salmedigtere. Vi skal høre lidt om baggrunden for salmerne og om hvorfor de skriver, som de gør. Og så skal vi naturligvis synge en masse af deres salmer.