Bliv klogere: Foredrag, studiekredse og samtalegrupper

Når meninger mødes og brydes, bliver vi klogere.

Og når vi taler med hinanden om det vigtige i vores liv, bliver vi bedre klar over, hvor vi selv står.

I Himmelev Sogn inviterer vi til foredrag, studiekredse og samtalegrupper. Man behøver ikke være særligt kristen

eller mene noget bestemt for at være med - men forundringsparathed og nysgerrighed er altid et plus.

Sogneeftermiddage

Et gode foredrag, summen ved bordene, et par sange fra højskolesangbogen - og kaffehygge. Kom selv og oplev vores populære sogneftermiddage!

Litteraturkredsen

De bedste bøger læses her - og bagefter diskuterer vi og deler læsefrugter. Kredsen ledes af et par pensionerede lektorer i dansk.

Prædikenværksted

Hvad skal der prædikes om på søndag - hvad ville DU sige? I prædikenværkstedet brainstormer vi på søndagens tekst, og vi kommer ofte langt omkring. Værkstedet ledes af kirkens præster.

Foredrag

det er tit livets store spørgsmål, vi tager op, når vi inviterer til foredrag. Har DU forslag til emner, så skriv til præsterne.

Centrerende bøn - kristen meditation

Lectio divina er en læsemetode, hvor man "læser med hjertet". Vi er en lille gruppe, som øver os i at læse langsomt, og alle er velkomne.

Kirkehøjskole

Forår og efterår kan du blive en del af "kirkehøjskolen". Vi inviterer fire aktuelle foredrageholdere til at belyse et bestemt tema, og mødes rundt omkring i de forskellige kirker.